2015. október 21., szerda

A vaspróba

Bejegyezte: 1995 dátum: szerda, október 21, 2015
Tartalom:
"A legtöbb gyerek bármit megtenne, hogy átmenjen a vaspróbán. Callum Hunt viszont nem. Ő el akar bukni.
Callt az édesapja egész életében óva intette a mágiától. A fiú meg van győződve arról, hogy ha sikerrel jár a vaspróbán, és felvételt nyer a Magisztériumba, annak csak rossz vége lehet.
Úgyhogy a lehető legjobban igyekszik, hogy a lehető legrosszabb formáját hozza… A cél az, hogy csődöt mondjon, csakhogy épp ebben mond csődöt.
Így hát most várja a Magisztérium, ez az egyszerre szenzációs és vészjósló hely, ami sötét szálakkal kapcsolódik Call múltjához, és kanyargós utat mutat a jövője felé.

A vaspróba csak a kezdet, a legnagyobb próbatétel csak ezután következik…

A nagy sikerű szerzők, Holly Black és Cassandra Clare bámulatos képzelőereje nyomán most kezdetét veszi egy lélegzetelállító, szédületes, észveszejtő kaland a mágikus ismeretlenbe."


Én és a könyv: 
Egyik pécsi moly eladta 1500ért és én rögtön rávetettem magam.

Véleményem: 
Igazából engem különösebben nem érdekelt ez a könyv. Ha nem tudtam volna ilyen olcsón megvenni, akkor valószínűleg a mai napig nem olvastam volna el.
De milyen rosszul tettem volna. :D
Egy nap alatt kiolvastam.
Nagyon tetszett.
Cassandra Clare könyveit alapból szeretem, hiszen oda vagyok az Árnyvadászokért. Szóval azért sejtettem, hogy rossz nem lehet ez a könyv.
Holly Blacktől eddig még nem olvastam, de gondoltam itt az ideje. :D
Tartalom alapján és néhány értékelést nézve a Harry Pottere is hasonlít. Azt meg megint csak szeretem.
Egyébként nekem olvasás közben nem igazán jutott eszembe a Harry Potter.
Ők is hárman vannak és köztük is van egy lány, plusz varázsolnak egy iskolában és ennyi. xD
De attól még nem feltétlen Harry Potter klón.
A varázs suli szuper volt. Imádtam a kissé labirintusszerűségét. Szívesebben járnék ilyen suliba. Bár ezzel biztos nem vagyok egyedül.  (Fhú, ez a hét másnak is hosszú volt a suliba? Mi konkrétan egész héten napi három dolgozatot írtunk.)
A megfogalmazás és a leírások nagyon szépek. Callt nagyon megkedveltem. Az elején kicsit furcsa volt számomra, de a későbbiekben már semmi problémám nem volt vele. És igazából a többiekkel sem volt bajom. Talán még egyedül Tamarát kell kicsit jobban megkedvelnem. :D
A három gyerek barátsága is aranyosan szépen alakul ki. ^^
A vége az meg eszméletlen jó *-* Erre azért nem számítottam volna.
Persze akadtak elméleteim, de végkifejlet meglepett.
Egyedül talán abba tudnék belekötni, hogy kicsit több poénos részt vártam :D Tudjátok azt a tipikus Cassie humort, amikor majd lefordulok a székről egy beszólás végett. Mondjuk tévedés ne essék, azért vannak jó beszólások és megmosolyogtató részek is.
Viszont ezek után nagyon kíváncsi vagyok, hogy a folytatásban mi lesz. :)

Ami nagyon tetszett: 
A vége.

Ami nem tetszett:
Picit több poénos rész.

Idézet:
"A tűz el akar égni – gondolta magában. A víz el akar folyni, a lég fel akar szállni, a föld meg akar kötni, a káosz el akar emészteni. Call életben akar maradni."

"Mindhárman kiáltozni kezdtek izgatottságukban. Tamara azért, mert boldog volt, Aaron azért, mert örült más boldogságának, Call pedig azért, mert biztos volt benne, hogy meg fognak halni."

"– Ki akarna ember lenni? Az emberi szív megszakad."

"Van, aki plüssállattal alszik – vont vállat Aaron. – Más meg késsel."

"– Nincs több kitérő! – közölte a gyíkkal. 
– Warren ismeri a legjobb utat. Néha nem a legjobb út a leggyorsabb. 
– Warrennnek nem kéne harmadik személyben beszélnie saját magáról – felelte Call"


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Minden ami vélemény Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review